Rabu, 2 Mei 2012

projek oh projek

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Wah, lama gila tak bukak blog ni. Tup tup dah berwajah baru pulak blogspot sekarang, tak kisahlah. Tak lama lagi exam untuk semester 2, lepas tu dah kena fokus kat projek. Sebenarnya aku tak berapa eksaited sangat dengan projek tu sebab dia pasal makula, bolehlah nak diaplikasikan dalam AMD (age-related macular degeneration). Masalahnya AMD tu cuma banyak kat Western je, tak banyak kat Asian termasuk Malaysia. Jadi aku rasa macam tak berapa berbaloi, boleh tak... Haha. Apapun, suka atau tak aku kena jugak buat betul-betul untuk projek ni sebab aku nak habiskan Masters ni cepat-cepat. Amin.

Ha satu lagi aku rasa macam nak terus duduk UK pulak lepas ni. Alang-alang aku takde bond dengan kerajaan kan, apa salahnya. Terfikir samada:

1) Nak ambil ujian untuk dapat kelulusan prektis sebagai optometris kat UK, takde kelulusan ni tak boleh kerja sebagai optometris, kerja lain boleh la.

2) Atau kerja je apa-apa kat sini untuk tambah pengalaman dalam 2-3 bulan baru balik kerja kat Malaysia. Tapi tak pasti kalau nak kerja biasa-biasa ni kena tukar visa ke tak.

3) Atau sambung PhD pulak kat sini, so bolehlah stay lagi 3 tahun kan. Tapi yang ni kena balik Malaysia dulu, carik sponsor, siapkan proposal semua baru boleh buat.

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan