Khamis, 15 Mac 2012

walk the talk

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Nasihat rutin optometris pada pemakai-pemakai contact lenses: "Jangan pakai contact lenses masa tidur". Tapi kalau optometris tu sendiri yang malas nak bukak contact lenses sebelum tidur, macam mana?

Huhu... Memang aku selalu tidur dengan contact lenses, malah pernah sampai beberapa hari berturut-turut. Aku berani bawak tidur sebab aku pakai silicone hydrogel contact lenses (Air Optix) tapi sebenarnya Air Optix ni bukan designed untuk pakai masa tidur macam Focus Night & Day.

Bila akau cakap kat Nefyn yang aku tidur dengan Air Optix, Nefyn membebel kat aku sampai aku scary. Tapi semalam perangai tu muncul balik, rasa macam nak tidur jugak dengan contact lenses, sekali-sekali apa salahnya kan. Tapi tiba-tiba teringat ayat ni:
(surah as-Saff, 61: 2-3):
"Wahai orang-orang yang beriman! Mengapa kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan? Sangatlah dibenci di sisi Allah, jika kamu mengatakan sesuatu yang tidak kamu kerjakan."

Wah~ Insaf! If you tell others not to sleep in contact lenses, then how dare u do it to yourself? Walk your talk, Adilah!

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan