Isnin, 5 Mac 2012

sahabat oh sahabat

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Aku pernah terbaca beza antara kawan biasa dan sahabat karib, salah satunya: sahabat ialah orang yang boleh penuhkan satu buku untuk cerita pasal kita sebab dia betul-betul kenal kita sedangkan kawan biasa tak mampu buat macam tu. Aku rapat dengan ramai beberapa orang tapi aku rasa takde sorang pun yang dapat bercerita pasal aku dengan tepat dan panjang lebar.

Salah seorang yang aku rapat ialah A. Aku yakin aku boleh cerita berjela-jela pasal A, sampai A pernah kata aku lagi kenal dia lebih dari dia kenal diri dia sendiri. Tapi aku yakin A tak boleh cerita panjang pasal aku. At this point, aku rasa aku ialah sahabat A tapi A bukan sahabat aku. Sedih jugak bila fikir yang aku ni takde sahabat yang memahami walaupun aku dah cuba sedaya upaya memahami orang tu.

Aku pernah cakap kat A yang dia tak faham aku, A kata aku yang susah sangat untuk difahami. Tak taulah mungkin aku yang terlebih sensitif, tapi aku betul-betul terkilan bila dia cakap macam tu, bagi aku itu cuma alasan. Untuk jadi sahabat yang baik, kena bersungguh-sungguh memahami walau macam mana pun fe'el kawan kita tu. Kita tak boleh expect kawan kita untuk jadi sama macam kita baru kita nak faham dia.

Sebenarnya tak susah pun nak faham aku cuma... ya, aku memang bukan wanita tipikal.

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan