Isnin, 21 Februari 2011

blog tanpa pembaca

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Hari tu aku terjumpa satu blog ni. Nama blog tu "Blog Tanpa Pembaca". Padahal dalam masa yang sama tuan blog tu ada satu lagi blog aktif yang menggunakan akaun emel yang sama. Aku rasa agak kelakar atas beberapa sebab:
1) Sebab aku tak faham apa motif "Blog Tanpa Pembaca" tu dibuat.
2) Bila dengar nama "Blog Tanpa Pembaca" tu aku fikir sebenarnya blog aku ni lebih layak untuk guna nama tu tapi aku taknak lah guna nama tu. Sebab aku pun tak kesah ada pembaca ke tak, yang penting aku dapat mengeksperi apa sahaja yang aku fikirkan.

Sebut pasal blog ni ada orang nak baca atau tak, ramai orang kata, "Saya tak baca blog-blog yang tulis diari pasal diri sendiri ni". Pastilah mereka takkan baca blog ni sebab memang aku mengaku aku banyak cerita benda-benda yang berkaitan dengan diri aku dalam blog ni. Tapi ada aku kesah ke kalau mereka taknak baca pun? Sebab aku menulis bukan untuk puaskan hati orang, tapi untuk kepuasan diri sendiri. Nama pun blog kan, maka ikut suka hati penulis la nak tulis apa pun yang dia suka. Ada orang nak baca atau tak itu semua belakang kira.

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan