Selasa, 22 Februari 2011

windscreen oh windscreen

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Inilah kereta yang aku guna untuk pergi kerja.
Perhatikan apa yang tak kena pada kereta ni.


Close-up!
Ha... nampak tak cermin depan (windscreen) tu?


Apa kes? Aku pun tak tau... Pagi-pagi sebelum pergi kerja, tengok-tengok dah jadi camtu. Nak marah pun tak boleh sebab tak tau salah siapa. Redha jelah. Kebetulan minggu tu akak tak kerja, terpaksalah beliau jadi driver aku pergi-balik kerja. Alhamdulillah, kalau beliau takde terpaksalah aku keluar 2 jam lebih awal untuk ambil komuter + bas ke OU. Hari pertama peristiwa tu, akak ajak aku hantar kereta tu ke workshop kat seksyen 25 sebelum hantar aku ke OU. Akak bawak kereta beliau, aku bawak Kancil yang cedera tu. Dahla tak nampak jalan dengan jelas, lepas tu pulak sepanjang perjalanan ada kaca-kaca jatuh kat aku sedikit demi sedikit dari cermin tu terutamanya bila lalu kat bonggol. Baru je keluar dari Seksyen 19 tak sempat sampai bengkel lagi, habis berderai kaca-kaca cermin yang retak tu jadi camni...


Kalau takde cermin depan tu OK lagi, aku rela lagi meneruskan perjalanan ke bengkel dengan cermin sebegitu rupa tapi masalahnya enjin pun tak boleh start! Sabar jelah... Disebabkan aku dah lambat untuk ke tempat kerja, aku terpaksa tinggalkan kereta tu tepi jalan. Aku call abah bagitau nak tinggalkan kereta kat situ dan Abah panggil orang bengkel untuk tunda (tow) kereta tu ke bengkel. Empat hari aku pergi kerja gaya bos, pergi balik dihantar. Masuk hari ke-5 aku cuti, aku pun pergi ke bengkel untuk settlekan kereta tu, hasilnya hari tu je lebih seribu RM aku melayang. Mujurlah dah hujung bulan, bolehlah berharap pada gaji seterusnya.




Aku tau ini semua ujian Allah untuk menguji sejauh mana kesabaran aku.
Allah uji aku sebab Dia sayangkan aku walaupun aku terlalu hina...
Alhamdulillah~ Aku bersyukur di atas kasih-sayangNya.

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan