Rabu, 2 Februari 2011

small matters

:: bismillahirrahmanirrahim ::

1) Semalam aku cuti dan sempat masak ikan berlada. Bawang, cili, garam semua perfect. Tapi bila aku dah tutup api, Ummi tanya: "Dah masukkan asam keping?". Then baru aku masukkan asam keping sebanyak 3 keping walaupun dah tutup api. Lepas ni kena ingat masukkan asam keping kalau masak berlada lagi!

2) Berdasarkan beberapa pengalaman, telah terbukti bahawa aku tak boleh makan chocolate spread yang ada sebarang jenis kacang e.g. almond, hazel, walnut etc. Sebelum ni pun aku dah agak tapi asyik terbeli jugak lagi. Hoho, my favourite! Hikmahnya di situ ialah aku boleh berjimat tak payah beli benda tu lagi.

p/s: These are really small things but it's still important for me to write it down here so that I'll remember it later. Our memory is more effective if we write about it.

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan