Sabtu, 19 November 2011

jodoh oh jodoh

:: bismillahirrahmanirrahim ::



Status di atas aku post kat FB pagi semalam (Jumaat). Hari ni Sabtu dan esok Ahad 20.11.2011, hari pernikahan Akak insyaAllah. Semoga semuanya berjalan lancar. Memikirkan pasal pernikahan akak kadang-kadang buat aku terfikir pasal jodoh. Bukan jodoh aku, tapi JODOH secara umum. Ramai yang selalu bertanya. "Manalah jodoh aku ni, tak sampai-sampai lagi". Aku terfikir, kalaulah JODOH itu satu entiti, mungkin inilah antara jawapan-jawapan JODOH pada soalan tersebut:

1) Aku dah dekat sangat dah ni, sikit je lagi aku sampailah. (Yayy!)

2) Aku on the way lagi, dah nak sampai nanti aku bagitau ok. Sabar ye.

3) Aku baru bertolak. Jangan risau, kalau takde aral aku akan sampai jugak.

4) Aku dah siap ni tapi tak boleh bertolak lagi sebab cuaca tak mengizinkan.

5) Aku tetap akan datang tapi bukan dalam masa terdekat, mungkin lambat lagi.

6) Maaf, aku tak akan pergi pada engkau. (Ok, fine...)

Ini cuma cetusan seorang aku. Apapun, jodoh tertakluk pada kuasa, kehendak dan izin Allah. Kita hanya mampu berusaha setakat yang termampu, selebihnya harus tawakkal serta redha. Dan ada satu quote pasal jodoh yang aku paling suka "Jodoh dan ajal di tangan Tuhan. Jangan risau kalau takde jodoh sebab ajal PASTI ada" (Zul Opto-mate).

:: wallahu a'lam ::

1 ulasan:

  1. Quotation dari Zul tu dah lama melekat kat dalam otak saya..Insaf =(

    BalasPadam