Ahad, 14 November 2010

luar negeri

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Baru ni aku temankan Ummi pergi masjid negeri untuk beli al-Quran. Memang setiap hujung minggu, ada gerai jualan kat bawah masjid tu. Lepas beli Quran kat sebuah gerai, aku dan Ummi jalan-jalan tengok gerai-gerai lain pulak. Kat hujung sekali ada satu gerai pakcik yang pernah sama-sama berniaga dengan aku kat Masjid Batu 3 dulu. Ummi tegur dia dan dia kenal Ummi sebagai isteri Abah. Lepas tu dia tanya aku pulak, "Ni anak yang belajar luar negeri tu ke?". Memang aku merancang nak belajar kat overseas tapi tu masih dalam angan-angan je, tak pergi pun lagi. Kalau Allamah tu betul la jugak pergi Mesir. Aku pun jawab: "Bukan, tu adik lelaki saya". Bila balik rumah, terngiang-ngiang lagi soalan pakcik tu tadi. Huhu, bila la aku dapat belajar overseas kan, boleh la jugak jawab "Ya" kalau orang tanya macam tu. Haha. Tapi tadi pakcik tu tanya 'luar negeri' bukan 'luar negara'. Patutnya aku boleh la jawab "Ya" sebab aku belajar kat Pahang tu pun kira luar negeri jugak kan???

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan