Khamis, 9 Disember 2010

daurah

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Tak ingat bila kali terakhir aku menulis kat sini tapi yang pastinya sepanjang aku jadi fasilitator Daurah Penghayatan Remaja Islam Sempena Cuti Sekolah 2010 kat masjid negeri, memang tak sempat langsung nak bukak blog ni. Sekarang ni Daurah pun dah habis setelah 3 minggu aku bertungkus lumus mendidik para peserta. Maksudnya dah lebih 3 minggu la aku tak menjenguk ke sini. Bila dah lama tak berblog, rasa hilang dah mood untuk meneruskan pemblogan. Tapi akan aku kuatkan jugak jari-jari ni untuk terus menaip supaya otak aku terus berjalan, sentiasa berfikir. Kalau boleh taknak la berblog sekadar hangat-hangat tahi ayam. Kat peserta-peserta Daurah pun, aku lebih galakkan mereka berblog berbanding Facebook. Tapi aku sendiri pun sebenarnya takdelah rajin sangat berblog.

Kembali ke topik asal, aku mula jadi fasi masa hari kedua program bermula. Hari ketiga baru dapat kumpulan tetap iaitu kumpulan Ular. Sebenarnya nama binatang tu kitorang letak untuk memudahkan pembahagian kumpulan tapi tak sangka pulak melekat sampai hari terakhir kitorang iaitu semalam (9/12/2010). Daurah ni sebenarnya berlangsung 6 minggu, tapi 3 minggu pertama fasi lain dan 3 minggu seterusnya fasi lain. Rasa 3 minggu tu sekejap sangat - banyak amanat yang tak sempat disampaikan. Tapi aku harap semua peserta terutama dari kumpulan Ular dapat 'sesuatu' dalam tempoh yang singkat tu. Aku pun dapat pengalaman handle budak sekolah menengah dan berkenalan dengan fasi-fasi pelajar menengah yang lain: Yun, Kome, Qilah, Mira, Lisa, Pian, Syahir, Naj, Ammar, Fendi & Fudhail.

Kepada semua ahli-ahli kumpulan Ular: Wirdan (ketua), Maya, Zai, Nadia, Shakira, Wana, Akma, Firdaus, Nabil, Adli, Afiq, Azam, Hafiz, Daniel, Aizzat & Shukri - aku sangat berharap mereka menjadi insan yang bermanfaat pada agama dan masyarakat. I'll miss the moments we had together (T____T).

~ Team fasi untuk pelajar menengah ~
 Belakang dari kiri: Fendi, Naj, Syahir, Fudhail, Ammar, Pian.
Tengah dari kiri: Aku, Yun, Kome, Mira
Depan sekali: Qilah

Dari kiri: Shakira, Zai, Nadia
Tiada dalam gambar: Maya, Akma, Wana 

Firdaus

Wirdan Idtuleh (nama yang unik) 

 Belakang dari kiri: Aizzat, Syukri, Nabil, Wirdan, Afiq
Tiada gambar dalam entri ni: Adli, Hafiz, Daniel

Azam

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan