Rabu, 15 Disember 2010

shopping

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Rasanya baru semalam aku cakap dengan Ms Grace yang aku bukan kaki shopping. Tapi hari ni apa yang dah berlaku?

Lepas zohor tadi aku pergi Mydin dan bershopping sebanyak Rm243++.
Lepas Asar pulak aku saja je singgah Carrefour yang baru je bukak kat Seksyen 23, tak sangka aku bershopping lagi sebanyak RM300++.
Maka, keseluruhan jumlah perbelanjaan aku hari ni ialah lebih dari RM500!!!
Tu belum campur aku shopping kat PKNS semalam, tapi semalam dalam RM100 je. Ok lagi.

Aku pernah je berbelanja RM2000 sekaligus kat satu kedai, tapi masa tu aku shopping perabot, takpe la jugak. Yang hari ni aku beli apa je... Reket & bola tennis, reket badminton & shuttlecocks, makanan etc. Aku harap perbelanjaan yang aku buat tu mendatangkan faedah, dan bukan pemborosan semata-mata.

Bershopping sampai RM500 sehari tu mungkin tak banyak bagi orang yang bekerja, lagi-lagi bagi kaki shopping. Tapi bagi aku yang tak bekerja dan baru semalam mengaku bukan kaki shopping? Oh tidak... Harap-harap ini adalah kali terakhir aku berbelanja sebegini boros.

"Sesungguhnya orang yang membazir itu adalah saudara-saudara syaitan dan syaitan itu pula adalah mahkluk yang sangat kufur kepada Tuhannya"
(Surah al- Isra’, ayat 27)

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan