Isnin, 13 Disember 2010

serak

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Suara aku mula serak seminggu sebelum Daurah akibat berjangkit dalam keluarga. Aku bajet paling lama pun suara aku akan pulih dalam masa seminggu sebab aku tengok Ummi dan adik-adik aku yang terjangkit semua pulih dalam masa lebih kurang seminggu. Bila masuk Daurah, seminggu yang pertama suara aku masih serak. Habis minggu kedua, suara aku masih belum pulih. Sampailah Daurah habis pada minggu ketiga, suara aku masih belum betul-betul pulih. Tapi alhamdulillah, ada jugak perubahan ke arah normal. Beberapa hari lepas habis Daurah, baru aku rasa suara aku OK. Sepanjang Daurah memang takde harapan nak suara sedap sebab asyik kene jerit je kat budak-budak tu. Kalau cakap perlahan, takde siapa la yang nak dengar jawabnya. Apapun biarlah suara tergandai, yang penting ilmu mesti disampaikan.

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan