Selasa, 21 Disember 2010

hentian bukit jalil

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Hari ni first time aku sampai kat hentian bas sementara Bukit Jalil, untuk beli tiket ke Sik.
Pagi-pagi lepas subuh aku tumpang abah pergi kerja, turun kat LRT Asia Jaya = FOC.
Kat Asia Jaya ambil LRT Putra (Kelana Jaya line) ke Masjid Jamek = RM2.00.
Kat Masjid Jamek ambil LRT Star (Sri Petaling line) ke Bukit Jalil = RM1.50.
Dari stesen LRT Bukit Jalil, jalan kaki ke hentian bas = FOC.

Sebenarnya dari stesen LRT Bukit Jalil tu, aku tak tau nak ambil jalan mana untuk ke hentian bas. Tapi ada seorang makcik tu pun nak ke hentias bas tu, aku pun jalan dengan beliau. Alhamdulillah. Lepas beli tiket, aku ambil bas RapidKL bernombor U71 ke KL Sentral dan turun kat bus stand bertentangan dengan Monorail. Dari situ kena jalan kaki agak jauh untuk masuk ke dalam bangunan KL Sentral sebab ada construction untuk menaik taraf KL Sentral menjadi Nu Sentral. Dari situ aku ambil komuter terus ke Shah Alam dan dari stesen komuter Shah Alam, Alqamah ambil aku balik ke rumah.



Yang aku perasan masa kat komuter tadi, logo untuk ladies coach dah ditukar dan lebih jelas kewanitaannya. Mungkin salah satu inisiatif baru untuk meningkatkan keberkesanan pelaksanaannya. Dengan logo lama sebelum ni, masih ramai lagi lelaki yang tak perasan (atau buat-buat tak perasan) yang diorang duduk dalam koc wanita. Cuba tengok logo lama ni (gambar dari Google):


Yang bawah ni pulak logo baru, aku snap sendiri guna handset cikai aku:


Kalau ada yang tak perasan / tak faham jugak tu tak tahulah.

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan