Jumaat, 24 Jun 2011

carrefour puchong

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Hari tu aku dah merasa jaga outlet MOG kat Sunway dan kelmarin pulak (Rabu, 22/06/2011) aku kena pergi branch kat Carrefour Puchong sebab hari tu takde orang boleh cek mata kat sana. Aku baru tau kena pergi sana pun pagi Rabu tu, dekat pukul 11pagi. Mujurlah aku tak bertolak ke 1Utama lagi. Lepas mandi, aku pun search direction untuk ke Puchong Utama kat Google Maps - nampak macam senang je lalu LDP. On the way ke Puchong, aku dapat call dari manager kat Carrefour Puchong tu tanya aku jumpa jalan tak? Aku kata tak sure, dia kata kalau macam tu tunggu staf dia kat depan IOI Mall, so nanti aku ikut je belakang kereta tu. Yang syoknya, huruf plat kereta tu sama dengan kereta yang aku bawak - WKH!

Tunggu punya tunggu sampai dah lebih pukul 12.00 baru dia sampai. Dari IOI tu pulak nak ke Carrefour pun jauh dan lama jugak rupanya, dan akhirnya sampai jugaklah aku ke destinasi yang sebenarnya tak ingin aku tujui. Kat situ aku jumpa Gan (manager), Ida & Cyndi (driver Kenari WKH tadi). Jumlah staf kat situ ada 5 orang tapi 2 orang lagi (Alvin - optician & Hafiz) off hari tu. Sepatutnya hari tu Gan yang cek mata tapi dia baru ambil MC sebab tak sihat, so bila aku dah sampai tu Gan pun balik rumah berehat. Maka tinggallah aku bertiga dengan Ida & Cyndi.

Sebelum Gan balik, dia bagi RM50 kat Cyndi untuk kitorang order delivery. Wallou! Kitorang pun order Domino's RM 40, pastu beli air satu botol besar. Malam tu beli kopi secawan sorang. Jimat duit aku, dahlah parking free. Customer memang of course tak seramai kat 1Utama bak kata Ida, 1Utama tu tempat orang bershopping, Carrefour tu pasar (raya) je sebab tu tak ramai nak beli spek. Aku memang dah agak tak ramai orang, sebab tu aku prepare bawak buku 3 buah untuk baca di kala keboringan. Tapi tak sempat habis satu buku pun sebab Ida tu banyak cerita, aku pun terpaksa dengar, dan semua cerita tu berkaitan dengan Gan si manager - baru aku tau Gan tu adik Grace!

Dalam pukul 9malam, Gan datang balik pakai baju biasa (bukan baju kerja). Ida cakap kat Gan "Bagi la Adilah kerja kat sini", Gan jawab, "Dia kat branch Gred A, kita Gred C je". Memang tak dinafikan, bayaran optometris agak mahal sebab tu tak banyak kedai spek mampu ada optometris. Biasanya kedai yang besar-besar je boleh hire optometris. Malam tu Gan bagi aku balik awal dalam pukul 9.45 tapi pasal tak tau jalan balik, aku sampai rumah macam biasa dekat pukul 11malam jugak. Entah highway mana entah yang aku guna main tibai je, membazir duit minyak dan tol je.

p/s: So far, 1Utama is still the best!

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan