Jumaat, 24 Jun 2011

sunyi

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Sekarang pukul 11.45 p.m, malam ni aku tidur sorang kat rumah sebab yang lain-lain pergi kenduri kahwin Nora anak Mak Andak kat Pahang. Aku tak ikut sebab esok aku kerja. Pagi tadi, awal-awal lagi aku dah keluar rumah - sebelum semua orang bertolak ke Pahang. Aku ikut Sab pergi jumpa Zen & Aboo kat THONEH lepas tu ambil Ham & Thiqah pergi UIA PJ jumpa adik Sab. Sab bawak kereta baru Peugeot dia - bertuah Sab tak payah kerja pun ayah dia boleh sponsor buat Masters kat overseas dan belikan kereta mewah. Itu rezeki dia. 

Lepas Asar, Sab hantar aku kat komuter Shah Alam sebab pagi tadi aku tinggalkan kereta kat situ untuk naik komuter ke tempat Sab. Lepas berbabai-babai dengan Sab, dari komuter tu aku terus bawak kereta pergi masjid negeri untuk beli tudung, lepas tu baru balik rumah. Sampai rumah, rumah kosong. Aku solat maghrib & isyak sorang-sorang takde jemaah. Lepas selesai solat isyak, aku bukak laptop dan search pasal bank loan yang berpotensi untuk membantu aku sambung Masters kat Manchester. Bila dah tak tau nak search apa lagi, aku pun tulis blog ni.

Sunyinya!!! Boringnya!!!

Kalau ada Amru, Amilah & Ata, bolehlah jugak menghiburkan diri dengan membuli diorang. Hu~ Esok pagi pun aku akan solat Subuh sorang-sorang, lepas tu nak buat apa pulak? Nak masak sarapan pun bukannya ada orang nak makan. Esok mungkin aku keluar pergi kerja awal, takdelah terasa sangat kesunyian berseorangan kat rumah ni. Tapi walaupun aku berseorangan, alhamdulillah aku tak bersendirian sebab aku yakin Allah sentiasa bersama aku di setiap waktu, insyaAllah.

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan