Selasa, 28 Jun 2011

SACC oh SACC

:: bismillahirrahmanirrahim ::


Aku ni nama je orang Shah Alam, anak jatilah konon, tapi baru tadi first time aku sampai Shah Alam Convention Centre (SACC) sejak kewujudannya dan baru tadi aku tau SACC tu adalah bangunan yang berbeza dengan SACC Mall. Kalau SACC Mall tu pernah jugak la aku sampai dalam sekali dua sejak dia wujud tahun 2005. Sampai je kat SACC tadi, aku park kereta kat basement, parking rate RM5 per entry - mahal bagi orang yang masuk kejap je macam aku tadi, tapi murah kalau aku pekerja yang seharian dok dalam SACC tu.

Sebenarnya aku pergi SACC tadi sebab ada Pesta Buku Selangor. Yang tak syoknya, aku pergi sorang-sorang je tadi tapi yang syoknya, bila takde member lagi bebas aku nak pergi mana-mana booth yang aku nak dan lagi bebas nak lepak lama mana yang aku nak, yay! Dalam 3 jam je dah habis aku round semua booths sebab book fair ni takdelah se-grand book fair kat PWTC tu, tapi aku puas sebab aku dapat beli lebih dari 50 buah buku dengan kos tak sampai RM200!

Sebenarnya ada la dalam 5-6 buku lagi yang aku teringin sangat nak beli tapi tak tercapai hajat sebab aku memang bawak duit RM100++ lebih je tadi, plus kat situ pulak takde ATM. Sebenarnya aku bersyukur jugak bawak RM100++ je dan takde ATM tu sebab if otherwise, aku takut uncontrollable sampai habis RM1000++ untuk buku je! Antara semua buku tu, aku baru habiskan satu buku je setakat ni iaitu Tentang, oleh Saharil Hasrin Sanin yang aku beli kat booth Fixi tadi dengan harga RM25 - takde diskaun langsung!

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan