Selasa, 28 Jun 2011

roadshow oh roadshow

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Ahad baru ni (26/6/2011) aku kena pergi kat event koperasi guru-guru (tak pasti koperasi guru mana) kat Kompleks Belia & Kebudayaan, Seksyen 7. Aku ingat semua team roadshow ada sekali, tapi rupa-rupanya cuma aku, David roadshow dan En. Taufik HQ je bertiga. Aku tak tau kenapa aku dipilih (dipilih ke dibebankan?) untuk event ni. Tugas En. Taufik untuk promote francais MOG, maka tinggallah aku berdua dengan David terkial-kial buat sales dan cek mata.

Yang syoknya, customer ramai tak putus-putus. Yang tak syoknya, customer yang ramai buat aku kelam kabut buat refraction. Tak sempat setelkan sorang, dah datang orang lain menunggu. Memang tak menang tangan. Dahlah 1-2 je single vision dan 1 bifokal, yang lain semua multifokal. Nak buat multifokal sebenarnya kena relax sebab kalau lari sikit, hancus! Tapi dengan suasana macam tu, aku terpaksa buat mulifokal under stress.

Akibatnya, esoknya (aku off) Valerie call aku kat rumah kata aku ada tertinggal tak tulis addition power. Aku kaget jugak tapi mujurlah aku masih ingat customer tu dan boleh recall balik berapa addition dia, alhamdulillah. Tapi tu baru satu, tak taulah apa cerita bila semua multifokal tu dah siap nanti. Harap-harap janganlah ada yang tak boleh pakai, amin... Tapi kalau ada pun nak buat macam mana kan, terpaksa jugaklah aku bertanggungjawab.

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan