Rabu, 28 September 2011

komuter oh komuter

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Sepanjang proses permohonan aku kat MARA, memang banyak kalilah aku pergi bangunan MARA tu. Walaupun jauh, aku rasa best jugak sebab straight je sampai stesen Bank Negara tak payah tukar tren. Dalam tren tu & sambil-sambil tunggu tren tu dapatlah jugak baca buku kan. Kalau dalam tren LRT tak boleh baca buku sebab laju sangat, nanti cepat pening, aku dah try dah. Time raya baru ni pun aku ada beberapa kali pergi MARA. Menariknya, pihak Komuter keluarkan tiket spesial bersempena dengan raya tu.

Perasan tak apa yang spesialnya?
Cuba bandingkan dengan kad tiket untuk hari biasa (bawah).


Pasal lama sangat tunggu tren & lama sangat dalam komuter, aku sempat baca buku Cinta Granada tu sampai nak habis. 9 bab habis masa on the way pegi, 9 bab lagi habis mase on the way balik. Bila keluar rumah pulak baru ada masa nak membaca, kalau kat rumah asik tak sempat je nak baca. Even solusi Ramadhan pun aku tak habis baca lagi.

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan