Ahad, 2 Oktober 2011

kakjum oh kakjum

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Aku fly 27/9/2011, tapi sehari sebelumnya (26/9) bukannya aku dapat duduk rumah sebab sibuk pergi jumpa kawan dari pagi sampai malam sampai aku rasa bersalah kat Ummi sebab bukannya nak spend saat-saat akhir kat rumah, pergi carik kawan pulak.

Aku keluar pagi pukul 9 lebih pergi Maybank untuk bayar P1, lepas tu memecut pergi Bangi untuk ambik Ham bawak pergi rumah Kak Jum. Nasib baik tak sesat sangat, itupun sebab aku dah Google Map sungguh-sungguh direction ke Bandar Baru Bangi.

Lepas minum & makan kuih raya sikit-sikit kat rumah Ham, kitorang pun bertolak pergi rumah Kak Jum kat Seri Kembangan. Dalam pukul 12 tengahari kot sampai sana. Kak Jum hidang nasik beriyani spesial siap dengan macam-macam lauk: kerang, sotong, udang, telur + sayur. Siap ada dessert lagi, yummy!


Balik dari rumah Kak Jum aku hantar Ham kat Komuter Shah Alam dan terus balik rumah dalam pukul 3.45 petang. Lepas asar aku keluar untuk jumpa Melin pulak kat Plaza Shah Alam. Alang-alang pergi situ, sementara tunggu Melin sampai aku tukar duit pounds dan beli tudung & kasut.

Melin belanja aku makan Tutti Frutti dan kitorang borak-borak sampai pukul 7.30 malam. Aku ingat nak terus pergi KL Sentral untuk jumpa Husna pulak tapi tadi Ummi ada pesan suruh belikan barang kat Mydin, so aku pun pergilah Mydin kejap dan balik rumah untuk solat maghrib.

Lepas solat Maghrib aku keluar lagi. Rasa bersalah sangat kat Ummi sebab tak lekat kat rumah dari pagi tapi aku dah janji dengan Husna, kang kalau tak jadi merajuk la budak tu nanti. Terpaksalah aku keluar jugak dengan hati yang berat. Aku park kereta kat Komuter Shah Alam dan naik tren ke KL Sentral. Balik rumah dalam pukul 11 malam. Fuhhh~

p/s: Kak Jum pun kata: "Dilah ni esok dah nak fly sempat lagi jalan-jalan". Tapi kalau duduk kat rumah pun bukannya aku buat apa pun, FB jelah kot.

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan