Ahad, 2 Oktober 2011

lif oh lif

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Masa kerja kat 1Utama dulu aku suka parking kat lower ground floor (LG) dan naik ke tingkat 1 guna lif yang sebelah MOG (next to Perfume Gallery to be exact). Tapi masa renovation, lif tu jadi menakutkan. Tengok ni:

Scary giler.
Tu belum masuk buruh-buruh Indon yang keluar masuk kat lif ni.

Baru ni (beberapa hari sebelum fly ke Manchester), aku datang lagi untuk melawat ex-colleagues kat MOG. Dulu sebelum raya aku pernah cakap nak bawak ketupat tapi dah berapa kali aku masak ketupat khusus untuk dorang pun, last-last tak jadi pergi. Aku jadi pergi baru ni pun last minute plan masa tengah tunggu Afifah & Arifah kat Masjid Negeri. So aku beli bahulu inti je kat Masjid Negeri dan terus memecut ke Damansara. Bila aku sampai 1Utama, rupanya lif tu dah bertambah mengerikan. Tengok ni:

Dah takde rupa lif. Macam gua je aku tengok.
Awal-awal ingatkan dah tak berfungsi rupanya masih tegar beroperasi.

Betapa pun rupa dia, aku tetap akan guna lif yang sama untuk ke 1Utama selagi takde apa-apa kes berlaku sebab itu je yang paling senang nak ke MOG (pemalas betul).

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan