Jumaat, 14 Oktober 2011

rolex oh rolex

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Lepas zohor tadi, aku baru je nak tidur tiba-tiba Ain mesej tanya aku buat apa hari ni. Ain kata dia bosan, jadi aku ajak dia pergi library lepas Asar. Pukul 3.30 p.m aku bangun dari tidur, mandi, solat Asar dan keluar dalam pukul 4.20 p.m. On the way, Ain hantar mesej cakap dia ada hal lain pulak. Aku pun tukar plan daripada pergi library kepada jalan-jalan makan angin, lagipun cuaca baik hari ni - still sejuk tapi tak hujan macam 3-4 hari lepas.

Aku pun round2 kat dalam Withworth Park, tengok anak-anak orang main kat playground yang cambest kat situ. Teringin gak nak main tapi tak syok la sorang-sorang. Dari Withworth Park aku patah balik ke arah Rusholme dan singgah kat kedai Islamic Life. Aku beli buku (£2) yang Kak Pau recommend masa kitorang pergi rumah beliau minggu lepas: "A Brief Illustrated Guide to Understanding Islam" oleh I.A.Ibrahim.

Dari situ aku jalan lagi sepanjang Oxford Road dan singgah di Rolex (Ya, tajuk entri ni diambil daripada nama kedai ni, bukan Rolex jam tu ok). Kedai ni lebih kurang dengan Islamic Life jugak -> jual buku-buku & barang-barang Islamik. Kat sini aku beli 3 buah buku Harun Yahya: "The Miracle of Hormones" (£3.50), "The Miracle of Creation in DNA" (£2.75) dan "Darwinism Refuted" (£4.75). Selain tu aku beli satu lagi buku "Medicine in the Light of the Qur'an and Sunnah" (£1.50) oleh Ahmed Taha. Inilah koleksi 5 buku pertama aku kat sini. Kalau carik kat carboot mungkin boleh beli lagi banyak sebab murah-murah (tak kisahlah 2nd hand pun kan). Semoga lepas ni masa lapang aku lebih terisi dengan aktiviti berfaedah.

Dari Rolex aku jalan lagi sepanjang Oxford Road sampai ke hujung Curry Mile. Ini first time aku berjalan sampai ke jalan masuk ke Platt Field, dan terus sampai ke rumah di Parkfield Street. Dapatlah aku explore sikit jalan-jalan kat sini sambil survey kedai-kedai makan yang berderet-deret sepanjang Curry Mile. Dan dapatlah jugak aku memerhatikan keindahan alam ciptaan Allah sambil memuhasabah diri dan memikirkan mimpi aku masa tidur lepas zohor tadi (mimpi yang aneh tapi sulit untuk diceritakan di sini).

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan