Sabtu, 30 Oktober 2010

hari akhir

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Hari ni Ahad 31 Oktober 2010 hari terkahir aku kat Utama. Tapi ni first time tau aku berblog masa tengah kerja. Biasanya aku buka emel dan Facebook je ---> Haha, lagi tak patut kan? Kerja aku ni memang rileks gila, tapi terlalu rileks ni la yang buat aku rasa lagi tak sabar nak carik kerja lain, takdelah tercongok je tunggu customer macam sekarang ni. Sekarang aku kat outlet TTDI, sampai sekarang dah pukul 1 lebih, sales masih zero. Takut gak kalau sales hari ni tak bagus, sebab aku ingat biar aku yang report sales kat bos malam ni, boleh la aku berbicara sepatah dua dengan beliau. Tapi kalau sales tak memberangsangkan, tak best la untuk direport. Ya Allah, semoga kami dapat mencapai jualan 50K! Amin.

Malam tadi, final Piala Malaysia 2010 - Kelantan vs Negeri Sembilan - Kelantan menang 2-1. Aku sebenarnya tak minat bola pun, tapi aku tumpang seronok sebab rakyat Kelantan dapat cuti hari ni disebabkan kemenangan tersebut. Yalah, berpuluh-puluh tahun diorang tak pernah-pernah menang Piala Malaysia, malam tadi diorang berjaya jugak cipta sejarah. Tahniah. Maka hari ni, aku mengumumkan cuti di seluruh Malaysia kecuali Kedah dan Terengganu. Yang pastinya, aku kat KL tapi tak cuti jugak. Rasa-rasanya kalau Utama ada outlet kat Kelantan pun, still kena buka jugak hari ni. Itulah nasib kalau kerja retail.

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan