Selasa, 26 Oktober 2010

sorok buku

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Pagi tadi masa aku tengah menyapu kat bawah, aku sempat menjeling jam. Dah pukul 9 pagi!!! Aku tak bersiap apa-apa lagi nak pergi kerja ni. Huhu, rilekslah... hari ni kan cuti. Cuti lagi? Minggu lepas aku cuti hari Selasa, Khamis dan Ahad. Minggu ni Isnin dan Selasa aku kerja, hari ni Rabu aku cuti lagi. Lagi 4 hari, aku akan cuti selama-lamanya dari Utama... Tak sabar ke? Wallahu a'lam, sebab tak tau lagi masa depan aku nanti macam mana. Aku harap jauh lebih baik dari sekarang.

Aku pun teruskan menyapu sampah, dari dapur ke ruang tamu, kemudian ke bilik umi abah. Masa nak sapu bawah rak abah, aku terjumpa beberapa buah buku sekolah Ataullah. Haha, ni mesti kerja Amilah atau Amru. Kalau aku jumpa buku Amilah, tu mesti kerja Ataullah atau Amru. Adik-adik aku yang kecil-kecil ni (terutamanya Amilah, betul tak Amilah?) kalau bergaduh, lepas geram dengan menyorokkan buku sekolah orang yang dia geram tu. Itu memang perangai adik-beradik aku masa kecil sejak turun -temurun bermula dari adikku yang ke... berapa entah. Rasa-rasanya aku tak macam tu masa kecil dulu. Heh, yeke?

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan