Selasa, 19 Oktober 2010

mengemas

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Hari ni aku cuti, tu yang boleh buat blog tu. Malam tadi aku SMS Sab, dia pun cuti hari ni, aku ajak dia lepak rumah aku. So pagi tadi aku pun bersungguh-sungguh la mengemas rumah untuk menerima kehadiran tetamu tersebut. Aku memang mengemas habis-habisan terutama bahagian dapur - aku ambil masa 4 jam untuk bersihkan dapur sahaja. Bukan sebab dapur tu sangat kotor, tapi sebab bagi aku dapurlah tempat yang wajib nampak bersih sebab kebersihan dapur yang menentukan impression orang terhadap rumah kita.

Tapi rupanya Sab tak jadi datang, aku tak kisah sebab aku tak masak apa-apa pun. Aku tak rasa pun usaha aku mengemas beria-ia tu sia-sia sebab aku memang suka mengemas. Dulu aku pelik bila ada orang kata "Bila rasa stress, saya akan mengemas untuk release tension". Tapi baru aku sedar rupanya aku pun spesies tu jugak. Lepas mengemas je, fikiran akan jadi lebih tenang dan lapang. Itulah yang aku alami sekarang, sebab tulah semua benda yang aku plan hari ni berjalan lancar, alhamdulillah~

:: wallahu a'lam ::







Tiada ulasan:

Catat Ulasan