Sabtu, 15 Januari 2011

di bangku itu

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Lokasi: Bangku depan Reject Shop, One Utama.

14/1/2011: Aku duduk kat bangku tu untuk makan pizza yang aku beli kat Baker's Cottage sebab aku rasa tu je tempat yang sesuai. Tiba-tiba makcik kat sebelah tegur aku dan kami pun berborak lama sampai dah nak habis waktu rehat aku yang cuma 1 jam tu. Akhirnya aku yang terpaksa meminta diri walaupun agak tak sampai hati.

15/1/2011: Aku duduk kat bangku tu lagi untuk makan mihun yang aku bawak dari rumah. Baru je aku nak start makan, tiba-tiba uncle kat sebelah tegur aku dan kami pun berborak. Tak lama kemudian isteri dia datang dan duduk di tengah-tengah antara kami dan aku pun berborak dengan isteri dia pulak. Mujurlah tak lama sangat sebab lepas tu dorang berdua bangun untuk meneruskan shopping. Aku pun sambung makan mihun dengan rasa aman.

Tengah aku khusyuk makan, David lalu dan kami sempat bergurau sekejap sebelum dia berlalu semula. Aku sambung lagi makan mihun. Tak sempat aku habiskan mihun tu, datang pulak seorang budak perempuan duduk kat sebelah aku. Baru beberapa minit dia duduk, dia pun tegur aku dan tanya itu ini. Tapi sebab dia orang muda, takdelah aku rasa bersalah sangat nak tarik diri. Habis je suapan terakhir mihun tu, aku pun meminta diri untuk solat. Tak boleh lambat-lambat nanti tak sempat tidur lagi macam semalam!


:: Dalam masa 2 hari je (semalam dan tadi),
banyak kenangan yang aku dapat kat bangku kayu tu ::


16/1/2011: Aku cuti!

17/1/2011: Cuti lagi!

18/1/2011: Mungkin aku akan ke bangku tu lagi untuk makan sebab memang biasanya aku beli makanan yang take-away je. Ada lagi tak orang yang akan tegur aku nanti ye... Best jugak berborak dengan macam-macam orang tapi tak nak lah lama sangat~

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan