Jumaat, 7 Januari 2011

snek jalanan Taiwan

:: bismillahirrahmanirrahim ::


1 Utama sangat besar, aku pulak malas nak jalan jauh untuk carik makan sebab nak kena jimat guna waktu 1 jam untuk makan dan solat. Biasanya aku makan kat Nyonya Colors je, dekat dengan surau dan makanan dia pun masuk dengan selera aku. Hari tu Jason beli kebab kat tingkat atas, dia suggest aku try kebab tu. So masa rehat aku pun naik eskalator ke 2nd floor untuk ke kedai kebab tu. Selang 3 kedai dari tempat kebab tu ada kedai makanan Taiwan: Shihlin Taiwanese Street Snacks, siap ada logo halal lagi.

(Tengok kat menu ni ada 4 makanan je, Sweet Potato Fries tu kira baru lagi kot.)

Menu dia tak banyak pilihan tapi semua nampak macam best. Ada 5 jenis makanan. Aku pun beli Seafood Tempura dan Sweet Potato Fries. Berbaloi jugak sebab isi dia banyak dan sedap! Tapi aku tak sempat nak habiskan masa waktu rehat, on the way balik rumah malam tu baru aku habiskan. Memang kenyang tapi tak puas sebab dah sejuk sangat tempura tu, so aku berazam untuk beli lagi tempura tu esok dan makan panas-panas. Esoknya aku beli lagi Seafood Tempura dan Handmade Oyster Mee Sua. Mi suah tu memang special sebab ada banyak tiram yang besar-besar.

(Sweet Potato Fries)

(Seafood Tempura)

(Handmade Oyster Mee Sua)

Jangan risau, aku memang tak reti guna copstik.

Cuma aku belum cuba XXL Crispy Chicken (besar sangat, takut tak larat nak habiskan) dan Crispy Floss Egg Crepe. Mungkin lain kali bila ada rezeki, insyaAllah.

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan