Ahad, 16 Januari 2011

perkahwinan idaman

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Sejak hujung tahun lepas sampailah bulan 2 nanti, ramai kawan-kawan aku dah dan akan berkahwin. Aku pun menerima tempiasnya iaitu aku asyik terima kad undangan je, bila bukak FB pun ada je event invitation dan gambar-gambar kahwin. Bila selalu sangat tengok kahwin orang ni aku berangan la bentuk majlis kahwin aku nanti (walaupun aku sendiri tak tau aku kahwin atau tak).

- Semua guna duit sendiri (bukan buat loan kahwin)
- Mekap sendiri (simple dan jimat)
- Cameraman pilih adik beradik atau kawan-kawan je (jimat)
- Hantaran untuk lelaki biar dia beli sendiri apa yang dia nak.
- DJ mestilah islamik - ni pun ambil adik beradik atau kawan-kawan je.
- Satu je baju pengantin dari akad nikah sampai habis kenduri.
- Baju pengantin mesti yang senang nak bawak solat dan menutup aurat.
- Kalau boleh nak buat kenduri sekaligus belah laki dan perempuan.
- Dapat share kenduri dengan Akak pun ok gak tapi macam tak sempat je.
- Goody bag bagi barang yang berguna untuk semua orang dan tak mungkin akan dibuang oleh tetamu tu (Tak sure lagi barang apa. Selama ni aku memang suka buang goody bag dan barang-barang dalam tu sebab aku rasa macam takde function. Janganlah ada orang buat macam tu kat aku nanti, aku taknak membazir).
- Makanan tak kesah sangat tapi bukan yang tipikal tu (aku tak minat acar buah dan pajeri nenas).
- Nak guna katering atau rewang tu tengok keadaan.
- Nak buat khemah depan rumah atau kat dewan tu pun tengok keadaan.

Kita hanya mampu merancang, tapi Allah je yang layak menentukan.

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan