Ahad, 16 Januari 2011

dilasour

:: bismillahirrahmanirrahim ::

Haha... (awal-awal lagi dah gelak). Tengok la tajuk post aku kali ni. Ummi pun gelak bila orang tanya alamat emel aku. Boleh dikatakan hampir semua kawan-kawan aku kenal nick 'dilasour' tu. Aku dapat nama tu masa tingkatan 4 (SAMBest) untuk buat alamat emel dilasour@yahoo.com. Sampai sekarang akaun tu masih aktif. Kemudian masa tahun 4 kat UIA, aku buat Gmail pulak guna ID yang sama - yang aku guna untuk buat blog ni la~  Alamat blog ni dan blog sebelum ni pun guna 'dilasour', malas nak pening-pening carik nama lain. Macam mana aku dapat nama tu?

Masa tu ada pameran dinosaur kat The Summit USJ. Kawan-kawan tanya: "Dila pergi tengok dino tak?". Baru aku perasan nama aku ada ala-ala nama dinosaur, cuma takde -saur tu je. Daripada nama dinosaur, aku boleh tukar huruf N tu kepada huruf L jadi 'dilosaur' tapi macam tak best sangat. Aku pun tukar kedudukan huruf A dan O, jadilah 'dilasour'. Biarlah orang kata dilasour = dila masam, yang penting aku rasa nama tu best. Sampai sekarang orang suka tanya: "Adik beradik dinosaur ke ni?". Memang asal-usul nama tu ada kaitan dengan dinosaur cuma aku jarang sangat cerita kat orang pasal ni.

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan