Sabtu, 16 Julai 2011

gaji oh gaji

::  bismillahirrahmanirrahim ::

Yang aku dengar biasanya kalau pergi temuduga kerja, interviewer tu akan tanya berapa gaji yang kita expect. Bila kita dah sebut satu amaun, contohnya RM3000, penemuduga tu akan negotiate untuk turunkan sikit gaji tu jadi RM2900 atau RM2800.

Tapi masa aku temuduga kat *** semalam, aku letak RM3000 tapi dia suruh aku mintak lebih pulak sebab company tu boleh bagi sampai RM**** untuk post yang aku apply tu. Bagus betul orang ni, aku pulak apa lagi macam orang mengantuk disorongkan bantal. Tapi aku segan nak mintak sampai maksimum amaun yang orang tu sebut tadi, jadi aku naikkan sampai RM3300 je. Tapi kalau dapat lebih mestilah aku lagi suka.

Sebenarnya dia pelik sebab gaji aku sekarang RM3100 tapi aku expect gaji yang lagi rendah pulak. Haha, aku tak berniat pun nak buat interviewer tu rasa aku ni zuhud. Tapi sebab aku sedar aku takde pengalaman luas dalam bidang yang aku apply tu, jadi RM3000 tu pun dah ok.

:: wallahu a'lam ::

Tiada ulasan:

Catat Ulasan