Sabtu, 16 Julai 2011

surau oh surau

:: bismillahirrahmanirrahim ::

MOG 1 Utama (tempat aku kerja sekarang) betul-betul dekat dengan surau dan lif. Bangku depan kedai kitorang tu pun dah jadi tempat orang menunggu kawan/ahli keluarga yang pergi solat kat surau tu. Aku pun selalu lepak kat bangku tengok orang lalu-lalang terutama orang yang pergi surau sampai aku dah cam muka-muka yang kaki surau atau pun kaki toilet (tandas sebelah surau je).

Dan dalam banyak-banyak muka tu ada seorang lelaki yang menarik minat aku sebab dia sentiasa solat awal waktu. Aku dah boleh agak waktu bila dia akan muncul keluar dari lif sambil membuka jam di pergelangan tangan dan waktu bila dia akan keluar dari surau dan berdiri depan lif menunggu lif yang nak turun ke bawah. (Aku tau dia kerja kat kedai mana tapi itu rahsia).

Selalu jugak aku bertembung dengan beliau masa aku keluar dari surau sebab aku pun selalu cuba untuk solat awal, hehe. Cuma mungkin aku tak sekonsisten beliau sebab... (ha, ada-ada je alasan... hendak seribu daya, tak hendak seribu dalih). Aku rasa dia selalu jadi imam jugak sebab dari surau perempuan boleh dengar suara imam ---> sebenarnya aku agak je imam tu adalah beliau, mungkin jugak orang lain.

p/s: Tak senonoh kan cuci mata kat orang yang soleh. Semoga suami aku nanti (jika ada) juga adalah seorang yang mementingkan solat walaupun dalam waktu bekerja.

:: wallahu a'lam ::

2 ulasan: